Wednesday, November 12, 2008

"The Lonely Guy"

Aik..sekor pun tak turun lagi, membuta lagi la tu. Leceh betulla nak kena turun mkn sorang2 ni..tp perut dah lapor..lantak la, mcm tak biasa... (sampai kat cafe) semua meja dah penuh... nak kena menyelit la ni.

Apa2 hal..pi ambil makanan dulu. Haa ada pun meja kosong...(ada pinggan tp takda org)..boleh la ni..dpn tv plak tu..bleh layan buletin pagi. Tak sampai 5 minit menyantap...mai amoi senyum2 & terus duduk depan aku. Alamak dah ada tuan rupanya meja ni (sempat lg balas senyum)...takkan nak pindah tempat lak. Aku buat dek je la ...sambil tengok berita. 5 minit lepas tu ..balak dia plak mai. Aku still buat dek ( mkn sambil tengok tv - tp apsal sosej aku ni mcm lambat je nak abis). Lantak le..dah terjebak..nak wat camno.

10 minit berlalu..barulah bebudak tu turun. Agaknya ada sekor dua yg perasan kepelikan yg berlaku terhadap aku ni. Aku habiskan hirupan kopi terakhir & terus blah. Lepas ambil buah, aku terus pi kat meja bebudak ni. " Err ada org bau ke , nko tak basuh berak ?" cilakak punya soalan. Sudahlah...aku mesej nko - ajak mkn ..haram tak dibalas.

Lebih kurang 30 minit duk melepak kat cafe...ada yg ajak pi terjun kolam. "err korang pi dulu lahh...lagipun dah nak hujan ni..aku nak balik lepak kat bilik je"..sebenarnya aku nak cover chapter 6 - Accounting Information System ( mlm tadi tak sempat - bising sgt bebudak ni tengok Arsengal kalahkan M.U.).

Sampai je bilik...laa, pukul berapa laa mangkuk ayun ni(roommate) balik mlm tadik (lepas tengok bola pi karaoke)...dah pukul 1030pg. pun blom bangun2 lagi. Tgh duk belek2 note tu...ish boring plak...pasang tv jap..layan cinemax. "The Lonely Guy" ...lakonan steve martin..baru nak start.

  • 2 minit pertama - mcm best je citer ni.
  • 10 minit kemudian - mcm kena batang idung aku je citer ni
  • 30 minit kemudian - ciss mmg sah , bila adegan steve martin makan kat restoran sorang2 dibawah suluhan sportlight.
Aku pun layan le citer ni sampai habis. Kena dgn mood aku - org yg belum berfamily pi family day.

No comments: